Indavl?

Information om hvordan du bedst forholder dig når din chinchilla er i brunst, bliver parret er drægtig og føder!

Re: Indavl?

Indlægaf tineken skrevet mandag 15 marts 2010 - 06:21

Jeg tror helt bestem to uger er nok.... ved heller ikke om det ved chinchillaer gælder fra dag et med kastrationen. Jeg fved bare, at visse andre dyr (større dyr) ved uheld kan være produktive lidt tid efter, og så er du da på den sikre side. :)
Husk at hannen ikke må sættes tilbage sammen med hunnen før han er helt normal igen efter operationen. Ellers risikerer du at hun angriber ham, hvis han bliver en "klods om benet fra flokken": SÅ lad ham få nogle dage i et andet bur, indtil han er ok igen.
Mvh. Tine

http://www.tineken.dk

Billede Cora, Billede Dryp og Billede Buster
Billede Lille Kuh
Billede Newman
Billede Mons
Billede Bella og Billede Nana
Billede Sille & Billede Brune
Brugeravatar
tineken

Geografisk sted: Syd- og sønderjylland, Fredericia

Indlægaf Linda J skrevet mandag 15 marts 2010 - 11:09

Ok, så kan han få lov til at være den der indvier deres nye bur (- vi er i fuld sving!) :)

Vi har fået en tid hos dyrlægen nu på fredag. Vi skal derind klokken otte og snakke med dyrlægen først. Herefter skal han bedøves og kastreres og være inde til opvågning og observation i løbet af formiddagen. Puha, er lidt nervøs...
- Det er første gang han skal i en (ny) kattetransport-"kasse". Ja, faktisk første gang han skal være alene, uden hunnen.
Prøver at introducere kassen til ham de næste dage. Tænkte jeg vil lægge godbidder i den, så vil han helt sikkert gerne derind! :wink:
Venlig hilsen
Linda J.
Brugeravatar
Linda J

Geografisk sted: Odense

Indlægaf tineken skrevet tirsdag 16 marts 2010 - 07:33

Husk lige at spørge dyrlægen hvilken narkoseform, han/huj bruger, for de tåler gasnarkose bedst.
Når han kommer hjem er han sikkert noget klatten endnu. Så det vil være en rigtig god ide at have en varmepude på laveste blus med et stykke håndklæde eller viskestykke om, for de må ikke blive kolde efter sådan en omgang. Held og lykke med det. Kan godt forstå, du er lidt nervøs. Jeg håber han klarer det.
Mvh. Tine

http://www.tineken.dk

Billede Cora, Billede Dryp og Billede Buster
Billede Lille Kuh
Billede Newman
Billede Mons
Billede Bella og Billede Nana
Billede Sille & Billede Brune
Brugeravatar
tineken

Geografisk sted: Syd- og sønderjylland, Fredericia

Indlægaf Linda J skrevet tirsdag 16 marts 2010 - 09:30

Tak :)
Venlig hilsen
Linda J.
Brugeravatar
Linda J

Geografisk sted: Odense

Indlægaf bratm101 skrevet søndag 25 juli 2010 - 17:33

Hvordan gik kastrationen?? og hvor mange unger kom der ud af det?? :) Håber det gik godt
bratm101

Geografisk sted: Randers

Foregående

Tilbage til Brunst / Parring / Drægtighed / Fødsel