Børnehaveklasse "fest"

Her kan du skrive om alt der ikke passer ind under de andre kategorier/emner (Også ting som ikke er chinchillarelateret)

Børnehaveklasse "fest"

Indlægaf RahrChins skrevet søndag 10 juni 2007 - 22:15

Hejsa alle

Jeg har lovet min dreng at hans klasse gerne må komme og besøge ham..så han kan vise sit nye værelse.. Det nye hus han bor i..og selvfølgelig hans hund og nye kaniner :wink:
...Jeg har så samtidig lovet børnehave klassen at stå for middagsmaden den dag..og min dreng blir' ved med at spørge om ikke jeg vil lave en skattejagt eller andet sjovt..

Jeg vil selvfølgelig gerne gøre mit aller bedste..og gøre det til en fed og hyggelig dag for klassen og ikke mindst min dreng.. Så derfor vil jeg gerne høre en masse fede ideer til mad og snack...samt evt. arrangement.. :wink:

På forhånd 1000 tak.. alle ideer er velkommne :D

Mvh. Dorte Rahr
Brugeravatar
RahrChins

Geografisk sted: Frederikshavn

Indlægaf Juhl25 skrevet søndag 10 juni 2007 - 22:22

skinke stang det lyder måske ikke som noget særligt men jeg har ikke mødt nogle der ikke kan li den og så er den nem at lave og rat billig hvis du ikke kender den så skriv så sender jeg opskriften
Juhl25

Geografisk sted: Farsø, Nordjylland

Indlægaf Chinchi skrevet søndag 10 juni 2007 - 23:17

Frikadeller.
Pitabrød - en pokkers masse forberedelse, men så kan de selv vælge hvad de vil have i. Det kan de sikkert få det sjovt med :)
Pølsehorn...
De fleste unger kan faktisk godt lide gullerøder eller agurk som snacks. Så kan man skære dem ud, og evt. lave dip til dem...
Det er altid et hit til børn ;)

Skattejagt er også genialt :)
Skulle du også have ideer til en skattejagt?

Ud over det, så er det rigtigt sjovt, at dele de der slik-snørreånd ud, og så lave en konkurrence om hvem der kan spise et hurtigst, med begge hænder på ryggen.

Hvis i har mulighed for det, kan man ligeledes hænge en lang snor op, med snore ned fra den, og så boller i enden.
Så skal ungerne have hænderne på ryggen, og så er det bare med at gufle løs :)

I stedet for en alm. dug, så få en i papir, ungerne kan tegne på :)

Det her er opremsninger fra, hvad jeg kan huske af mine fødselsdage, da jeg var på den alder :)
Med venlig hilsen
Pia Nørgaard

Hjemmeside: http://www.furrytails.dk
Blog: http://furrytails-dk.blogspot.com/

Chinchillaer siden 1997
Opdræt siden 2005
---

Kasserer i DCKF.
Med mindre andet er udtrykt, er indlæg et udtryk for mine egne holdninger og meninger.
Brugeravatar
Chinchi

Geografisk sted: Valby

Indlægaf Chinchi skrevet søndag 10 juni 2007 - 23:17

Argh, det er lige gået op for mig, at min skråk-periode ikke er overstået :roll:
Med venlig hilsen
Pia Nørgaard

Hjemmeside: http://www.furrytails.dk
Blog: http://furrytails-dk.blogspot.com/

Chinchillaer siden 1997
Opdræt siden 2005
---

Kasserer i DCKF.
Med mindre andet er udtrykt, er indlæg et udtryk for mine egne holdninger og meninger.
Brugeravatar
Chinchi

Geografisk sted: Valby

Indlægaf trold skrevet mandag 11 juni 2007 - 07:28

Det lyder da som en dejlig idé :D

Jeg har en lille folder med idéer til temafeste for børn.. Her er der lige et par af idéerne

Billede

Billede

Billede

Billede
Mvh Tina
http://www.chinchilla-trold.webbyen.dk

Billede VC Puf - Billede Jim - Billede Black Night - Billede VC Baltazar - Billede Candy - Billede Freja
Brugeravatar
trold

Geografisk sted: Nørresundby v/Aalborg

Indlægaf RahrChins skrevet mandag 11 juni 2007 - 08:35

Hejsa..

Tak for jeres ideer.. Jeg har selv overvejet pølsehorn..sandwiches..eller pita.. men tænkte på at vi skulle spise på et tæppe ude i haven.. Tæppet kan selvfølgelig vaskes..men ved ikke om pita er sådan en smart ide ude på tæppet..

Mht. leg... Jeg er så dum til alle sådan nogle ideer..og også sådan noget med skattejagt.. Til gengæld er min kæreste super til at lege..men han er selvfølgelig på arbejde.. :roll:
Brugeravatar
RahrChins

Indlægaf Kristina skrevet mandag 11 juni 2007 - 10:45

Lav mini-pizza. Det er nemt og lunt og mætter godt.
Lav dejen og tag et stort krus (eller andet rundt) og del dejen op i lige store dele. Så er det bare hastigt at smøre noget tomat-snask på og så drysse lidt topping på og lave dem.
Prop dem så i fryseren og varm dem op, når ungerne skal have dem.

Som allerede nævnt kan du også lave pølsebrød. De kan også fryses ned til de skal bruges.
Som Pia skriver, så gulerødder, agurker, peberfrugt-stykker og små tomater er gode "hapsere". Det er oste-stænger for øvrigt også.
Du kan også servere æble, pære, ærter,jordbær, kirsebær og mange andre sommerfrugter og -grøntsager.

Ang. skattejagt, så fandt jeg en del bøger om dette emne i børnebiblioteket. Der er med garanti også en masse lækre sommerretter.

Jeg husker en børnefødselsdag, hvor moderen havde lavet nogle slikposer, som hun havde bundet op rundt omkring i den store have. Så da vi havde spist frokost, blev vi sluppet løs og måtte finde en pose hver.... Det var så den nemme udgave af en skattejagt :lol:
Mvh.
Kristina
- Nysgerrig som en chinchilla, men langtfra så nuttet!

Billede
Brugeravatar
Kristina

Geografisk sted: Silkeborg

Indlægaf Louise Lyngaard skrevet mandag 11 juni 2007 - 10:58

En super nem måde at lave mini-pizza på: pitabrød! :D
Bare tag et pitabrød, smør noget tomatpure/ketchup på og så skinke/peperoni/cocktailpølser osv, hvad de ellers kan lide på, og så skal de bare lige varmes i ovnen - super nemt og lækkert...

Hvis I laver en skattejagt kunne nogle af de ting der er blevet nævnt bruges som poster.
Fx post 1: hvem kan spise en lakridssnøre hurtigst med hænderne på ryggen. Post 2: hvem kan bære et æg x antal meter på en ske uden at tabe det osv
Så er de også lidt aktive imens :wink:

Håber I får en rigtig god dag, og at din søn får en dejlig fødselsdag! :D
Louise Lyngaard
http://www.lyngaardschinchilla.dk

BilledeVanilla
BilledeBlack Beauty & BilledeKimmi
BilledeLoke & BilledeBlue Violet
Billede Misty
Til salg:
Billede Billede
Louise Lyngaard

Geografisk sted: Holstebro

Indlægaf RahrChins skrevet mandag 11 juni 2007 - 19:49

Endnu en gang.. Tak for jeres ideer og gode råd.. Havde faktisk gået og tænkt på pastasalat..men det er vel mere noget voksne synes om :? - Mini-pizza'er lyder som en god ide..og da smart at bruge pita :wink:

Vores have er nok for lille til skattejagt.. :?
Brugeravatar
RahrChins

Indlægaf trold skrevet mandag 11 juni 2007 - 19:53

Pizza-snegle er også gode.. Lav en stor "plade" dej, kom fyld på, rul og frys.. når du skal bruge den, så tør du den op til den kan skæres i "skiver", og så bager du sneglene :D
Mvh Tina
http://www.chinchilla-trold.webbyen.dk

Billede VC Puf - Billede Jim - Billede Black Night - Billede VC Baltazar - Billede Candy - Billede Freja
Brugeravatar
trold

Geografisk sted: Nørresundby v/Aalborg

Indlægaf Turbo Chins skrevet mandag 11 juni 2007 - 21:28

Da jeg havde min søns fødselsdag i oktober, lavede vi også en lille skattejagt.. men mere hvor de fik et kort. Jeg havde lavet kortet, så der var en pil i den retning de skulle gå og hvor mange skridt de skulle tage, altså f.eks. pil til højre og så et 10 tal ved siden af osv. Da vi heller ikke har så stor en have guidede jeg dem en tur gennem huset og rundt om huset.. vi havde så en stor sandbunke hvor jeg havde gravet slikposer ned.. selvfølgelig pakket ind i flere plastposer.. træls med slik der knaser for meget :lol:
Brugeravatar
Turbo Chins

Geografisk sted: Hedensted (mellem Vejle og Horsens)

Tilbage til Andet