Fru Olsen, Julie og Krølle

Jubii... Jeg har fået ny chinchilla! Fortæl mere om det her!

Fru Olsen, Julie og Krølle

Indlægaf bratm101 skrevet lørdag 24 juli 2010 - 18:24

Billede

Her er Fru Olsen :) hun er ikke ny som sådan, men syntes I skulle se hende alligevel, jeg købte hende, Julie og Krølle for 5 mdr siden af en pige i Silkeborg der havde fundet ud af at hun hellere ville have en hundehvalp.. desværre kunne hvalpen ikke lade de små chins i fred, hvilket resulterede i at Krølle blev meget stresset og begyndte at bide pels, samtidig med at han blev meget agressiv overfor de to damer han sad med (F.Olsen og Julie) desuden blev han bange for mennesker og bed alt hvad der kom i nærheden af ham :(

Nå, men Fru. Olsen havde en byld under venste forben på størrelse med en to-krone, formentlig noget Krølle var komme til.. han var under meget stess med den hund der meget gerne ville lege - og det ville Krølle bare ikke :/
Olsen kunne ikke selv få hul på bylden, så jeg måtte hjælpe hende lidt.. og resultatet er, at hun springer ud på skulderen af mig så snart jeg åbner lågen i buret :) på billedet har hun fundet sig til rette på min kærestes hoved, hvor hun i øvrigt også godt kan lide at sidde :D

Billede

Her er så Julie - hun er noget mere reserveret, men vil stadig gerne snakke, så længe det bare foregår inde i buret.. julie var blevet drægtig med Krølle inden jeg fik dem hjem, så hun er blevet mor til 3 små grå spirrevipper, 1 pige og 2 drenge. Ungerne er nu 8 uger og drengene er flyttet ind til Bimmer, der passer på dem som var de hans egne, men pigen bor sammen med Trine, der fik 2 fine drenge med Bimmer kort efter jeg fik de to hjem - sammen med en dreng de havde fra et tidligere kuld.

Billede

Det er Bimmer der sidder og skuler lidt til kameraet, han er meget beskyttende overfor de små drenge, sådan en mærkelig lille kasse-dims skal jo ikke komme for tæt på hans adoptivbørn :)

Jeg har desværre ikke noget billede af Krølle, han er stadig bange for ting ahn ikke har set før, og er slet ikke vild med at blive taget billeder af... Han er holdt med at bide og vil gerne nusses når HAN har lyst, så det går den rigtige vej, hans pels er også blevet fin igen efter han er kommet til at sidde alene, men han er den mest krævende chin jeg nogen sinde har fået mig.. men han er også en af dem jeg er mest glad for, for selvom der er lang vej endnu, så er han en af dem der har rykket sig mest - han er en rigtig fighter 8)
bratm101

Geografisk sted: Randers

Re: Fru Olsen, Julie og Krølle

Indlægaf *Nuba* skrevet søndag 25 juli 2010 - 15:15

Hejsa!

Super dejlige chins, godt at de har fået et bedre hjem nu og at der sker fremskridt med lille krølle.

Glæder mig til at høre om fortsat udvikling :D
Med venlig hilsen
Anja

Billede Darwin (R.I.P) Billede Lennon
Brugeravatar
*Nuba*

Geografisk sted: København

Indlægaf bratm101 skrevet søndag 25 juli 2010 - 16:51

Nåre lille og lille.. jeg glæder mig til han tør sidde på min arm.. for han vil så absolut ikke ud af buret endnu.. men syntes ellers han er pænt stor.. vil skyde på en 7-800 gr.. :D
bratm101

Indlægaf *Nuba* skrevet søndag 25 juli 2010 - 20:12

Haha!

Nej det kan jeg godt se, så er det jo nærmere store Krølle :D

I øvrigt, når han bliver en rigtig fræk chin, synes jeg helt klart at du burde tilføje lidt til navnet og kalde ham Krølle Bølle! 8)
Med venlig hilsen
Anja

Billede Darwin (R.I.P) Billede Lennon
Brugeravatar
*Nuba*

Geografisk sted: København

Indlægaf bratm101 skrevet søndag 25 juli 2010 - 21:09

hehe.. ja det burde jeg nok.. han vil gerne ud på egen hånd.. men han kan ikke selv finde ud af at hoppe ind i buret.. g eftersom han er meget reserveret er det stadig pænt svært at få fat på ham når han sådan stikker af og udforsker stuen.. han er især vild med at sidde under sofaen og sove når han kan komme til det.. han har såmænd også været oppe og hilse på vores muttepiger på en af hans udflugter.. det tog begge parter nu meget pænt.. men marsvin er vist en tand for kedelige for Krølle.. de kan jo hverken hoppe eller springe som han kan.. så han sad bare og gloede dumt på dem (og dem på ham) :D Nøj hvor blev han knotten da jeg sneg mig ind på ham bagfra og satte ham i buret igen :evil: der var jeg meget upopulær i en hel uge.. han kunne ikke engang bestikkes med rosiner eller knækbrød.. og det elsker han bare..

SÅ KAN JEG LÆRE DET :mrgreen:
bratm101

Tilbage til Ny Chinchilla - New Chinchilla